Veelgestelde vragen
Hier vind je een overzicht van alle ‘veelgestelde vragen’ onderverdeeld in rubrieken. Staat je vraag er niet tussen? Laat ons dat dan weten door middel van het formulier. Wij proberen alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Afspraak maken
Hoe annuleer ik een afspraak?
Indien u uw afspraak wilt annuleren, kunt u dit doen door te bellen naar het praktijknummer (023-8080000) waar u kiest voor optie 3. Hier kunt u een gesproken bericht achter laten. Vermeld duidelijk uw naam, geboortedatum en dag en tijd van de afspraak.
Moet ik een afspraak maken met de huisarts?
Als je twijfelt, raden we je aan om eerst op thuisarts.nl te kijken. De informatie op deze site is opgesteld door huisartsen. Hier staan dus betrouwbare informatie en adviezen.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Je kunt eenvoudig een telefonische afspraak maken via de website. Je kiest zelf het moment dat jou het beste uitkomt. Op het gekozen moment zal de praktijk contact met je opnemen.
Hoe maak ik een afspraak op de praktijk?
Op onze praktijk heb je rechtstreeks contact met de huisarts. Samen wordt bepaald of het zinvol is dat je naar de praktijk komt of dat dat niet nodig is. Handig, want hierdoor hoef je niet altijd naar de praktijk te komen. Mocht het wenselijk zijn dat je toch naar de praktijk komt dan plant de huisarts direct een vervolggesprek met je in.
Gezondheid
Hoe lever ik urine in bij de praktijk?
Als u denkt dat u een blaasontsteking heeft kunt u uw urine laten nakijken op de praktijk. Stuur ons een e-mail consult met uw klachten en breng de urine langs. Bij voorkeur ontvangen wij de urine ’s morgens tussen 8 en 10 uur. Bewaar de urine thuis altijd in de koelkast tot het moment van wegbrengen. Zet het potje met uw naam, geboortedatum en het moment waarop u de urine heeft opgevangen in de la van het kastje naast onze ingang in de hal. Spreek direct na het inleveren een bericht in via optie 3 van ons telefonische keuzemenu om te laten weten dat u de urine hier heeft neer gezet. Als wij de urine hebben nagekeken zullen wij contact met u opnemen om u de uitslag te laten weten. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie over blaasontstekingen.
Waar vind ik betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid?
Betrouwbare informatie, gemaakt door huisartsen, vind je op de website thuisarts.nl.
Ik ben zwanger: wat moet ik regelen?
Wij vinden het fijn als jij ons een berichtje stuurt of een terugbelafspraak maakt om door te geven dat je zwanger bent. We adviseren je verder om contact op te nemen met een verloskundige praktijk. Wij werken fijn samen met Verloskundige praktijk De verbinding: https://www.verloskundigenpraktijkdeverbinding.nl/. Zij doen ook spreekuur bij ons op de praktijk. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je gezond eet, geen alcohol drinkt en niet rookt. Start met foliumzuur en vitamine D. Uitgebreide adviezen kun je nalezen op thuisarts: https://www.thuisarts.nl/zwanger/ik-ben-zwanger-belangrijke-adviezen
Portaal
Hoe vraag ik mijn herhaalmedicatie aan als ik geen portaal heb?
Lukt het niet om je medicatie via het portaal te bestellen? Maak dan een telefonische afspraak.
Wat heb ik nodig om gebruik te maken van het patiëntenportaal?
Als je nog geen inloggegevens hebt, neem contact op met de praktijk om deze aan te vragen.
Algemeen
Hoe kan ik een medische verklaring krijgen?
Medische verklaringen mogen alleen afgegeven worden door een onafhankelijke arts en niet door jouw huisarts. Met de aanvragende instantie kun je overleggen wie deze verklaring wel voor je zou kunnen maken.
Waar kan ik terecht voor mijn rijbewijskeuring?
In onze huisartsenpraktijk doet onze collega dokter Kniest rijbewijskeuringen. Voor meer informatie en het maken van een afspraak kunt u bellen met: 06-14731353. Laat een bericht achter met uw naam en telefoonnummer. U wordt dan zo snel mogelijk terug gebeld.
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Voor patiënten die regelmatig controles nodig hebben zijn wij een samenwerking aangegaan met het bedrijf Viduet. Samen met hen zorgen wij ervoor dat uw afspraak tijdig plaatsvindt en goed voorbereid is. Zij sturen u namens onze praktijk e-mailberichten. Zo’n bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Voor ons is het heel fijn als u aan zo’n verzoek gehoor geeft.
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Open Safari. Ga naar de site van je huisarts. Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de Deelknop. ... Tik op 'Zet op beginscherm'. Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam. Tik op 'Voeg toe'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Open de browser Chrome. Ga naar de website van je huisarts. Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes. Tik op 'Toevoegen aan startscherm'. Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. Tik op 'Toevoegen > Toevoegen'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Uitslag van een onderzoek krijg je via het portaal tenzij dat anders is afgesproken met de huisarts. Je ontvangt een mail zodra de uitslag bekend is. De huisarts zal een toelichting schrijven bij de uitslag.
Staat je vraag er niet tussen?
Stel je vraag dan met het onderstaande formulier en wij antwoorden zo spoedig mogelijk. LET OP! Dit formulier is NIET bedoeld voor medische vragen, alleen voor praktische vragen. Voor medische vragen kun je onder "contact" een afspraak maken of een e-consult aanvragen.
Praktijkinformatie
Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.
De Haarlemse Huisdokters
- Zenegroenkade 2
- 2015 KV Haarlem
Openingstijden
Maandag | 08:00 t/m 17:00 |
Dinsdag | 08:00 t/m 17:00 |
Woensdag | 08:00 t/m 17:00 |
Donderdag | 08:00 t/m 13:00 |
Vrijdag | 08:00 t/m 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |